fredag 26 augusti 2011

Student igen

Nu har jag klarat av min första dag som universitetstuderande och tillbringat tiden tillsammans med studiekamrater i det verkliga livet. Mina tidigare studier har varit nätbaserade och det enda som jag sett av de andra studenterna är deras inlägg i den gemensamma konferensen. I den här kursen, specialpedagogik i förskolan och skolan, kommer vi också att använda oss av konferensformen men dessutom har vi faktiska träffar i Härnösand fyra gånger under terminen.

Det känns mer nu som om jag är en student än det gjort de tidigare gångerna, fast det har sina fördelar med att helt rå om sin studietid också. Riktigt skönt är det att vara igång och få lite mer information om upplägget under kurstiden. Nu känns det som om det knappast kommer att bli några bekymmer att klara av att få de här högskolepoängen, det kommer att krävas en del arbete, precis som det ska vara.

Har sån tur att ha dansvänner i Härnösand som låter mig låna en säng. Mycket trevlig eftermiddag med Carola och middag på uteservering, hann vi med innan det var dags för skolbänken. Efter skolan blev det en hel del surr, som också är så trevligt och välgörande! Nu borde jag leta reda på om John Blund fattat att det är här hos mig han ska vara i natt, men först ska jag bara...

1 kommentar:

"Katten" sa...

Jag säger nu LYCKA TILL MED DINA STUDIER i Höst..

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!