måndag 22 augusti 2011

Tillbaka på jobbet

Då var sommarens ledighet till ända. Och jag klagar inte. Trivs på min arbetsplats och kollegorna. Riktigt roligt att vara tillbaka och få utbyta en massa ord under rasterna, jo även under arbetets gång. Började dagen med att städa ur i sommarcafét. Det blir alltid saker kvar som hör hemma någon annastans. Lite segt att komma igång med planeringen och sitta stilla med den starten. Men nu är inbjudningarna till höstens verksamheter på gång och kommer att postas under den här veckan.

Fick äran att hjälpa vaktmästarna med ett härligt projekt, där kameran kom till användning. Lite riktigt jobb räknas nog det till. För om jag ska tro Rasmus har jag inget riktigt jobb. Att sitta vid en dator och prata i telefon kan ju knappast vara ansträngande?? Utan det som räknas är att kratta, rensa ogräs och gräva upp buskar, allt annat är bara vila...

Det märks att flera kollegor är tillbaka på sina arbetsställen, plingen som indikerar att det finns ett nytt mail i inkorgen kommer oftare än de två veckor som jag var i tjänst i mitten av sommaren. Då blir det små avbrott i planeringen eftersom jag är nyfiken på vad innehållet är. Välbehövliga tankepauser från verksamhetsinnehållsplaneringen, för ibland kan det ta slut på kreativa idéer.

Innan lunchen åts tog jag min första joggingtur på 3,5 veckor. Det blev en väldigt kort tur för att se om revbenet är tillräckligt läkt. Den höll på att bli inställd på grund av åska, regn är bästa springvädret, men när det blixtrar och dundrar nästan samtidigt håller jag mig gärna inomhus. 1,5 km i hyfsat tempo kändes bra, får se nu om det låter bli att bli ont i efterhand. Knappt två veckor är det kvar till Tjejmilen, så får se hur det kommer att gå. Jag vill så gärna springa/jogga hela i år. Har bestämt mig för att det blir min sista Tjejmil på ett tag och kommer istället att vara med i andra liknande lopp där det är färre deltagare. I år är 30 500 kvinnor anmälda till loppet och trängseln kommer att bli stor. Förra året tog de första 2,5 km 25 minuter och då är det inget roligt att springa.

Ikväll återupptar ÖBRK´s styrelse sitt arbete efter semester. Ser fram emot att jobba med saker som faller inom min intresseram och träffa de härliga personerna som är styrelsemedlemmar och deras engagmang. En vecka kvar till skolan börjar och åtminstone Robin längtar. Rasmus gör det säkert också, men skulle väl aldrig erkänna det.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!