torsdag 18 augusti 2011

Ett gott skratt

Min familj är bäst, för mig! Har nu ikväll haft mina föräldrar, alla syskon, syskonbarn, moster och flickvän på besök. Ja, varken min eller mosters flickvän utan systersonens. Det är inte alldeles vanligt att vi fyra syskon är på samma ställe samtidigt men ibland händer det, och tusingen vad jag njuter! Vi tjuvstartade mitt födelsedagsfirande nu ikväll för att kunna ses samtidigt allihop. Nån tårta skådades inte men däremot ananas- och blåbärspaj, kanelbullar och kladdkaka.

I år verkar det som om åtminstone familjen har läst min önskelista. Så jag har fått flera nya recept, matsedel, muffinsformar (hade tydligen kläckt ur mig det för några veckor sedan) bland annat. Stort tack för dem! Sen har jag fått många nya kunskaper inom området yoga. Flera nya positioner: trädet, roten växer upp, dyk efter nyckel, skjut fågel och lilla bebisen. Förstår inte hur det kommer sig att vi alltid börjar gymnastisera då vi är på samma ställe. Som vanligt blir det otroligt många skratt efter dråpliga uttalanden. Kajsa Stina tittade undrande på mig och frågade: "Hur kan du prata så snabbt, så länge och så att alla hör vad du säger?" Tja, vad ska jag svara på det???

Helt normal uppsyn hos Karl Jonas och mig

1 kommentar:

"Katten" sa...

Ett stort tack till dig för en underbar dag hos dig, även kvällen har varit bra.. Ja så har det väl alltid varit, att det ska gymnastiseras på alla möjliga och omöjliga sätt när vi träffas..det känns i min mage och hals efter allt skrattade som jag har gjort i kväll.. Kram ha nu en bra dag i morgon..

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!