lördag 20 augusti 2011

Redan??


Har idag tagit tag i en av de saker som jag skjutit upp bra nog länge, eller egentligen alldeles för länge. Nämligen att städa i badrumsskåpen. Jag kan absolut inte begripa hur det blir så mycket saker i dessa skåp. Med allt som finns i skåpen blir det riktigt svårt att se enskilda saker. Det är anledningen till att jag har noll koll på hur vad som finns hemma och inhandlar produkter när jag springer på dem på affärerna. Och sen hamnar det i skåpet, längst bak är jag ganska säker på, för när jag söker något så är det alltid där som jag hittar igen det. Så för att få en översikt så plockade jag ur allt ur skåpen och la det på golvet, och så blir det en rejäl oordning när jag ska till och städa.

Det var en hel del grejer som direkt placerades i soppåsen, däribland en kartong till termometern. Japp, jag  sparar på konstiga ting. Den har följt med på två flyttar och närmar sig en ålder av 13 år, så då är det helt okej att kasta bort den. Två kassar med skräp har jag slängt, men nu börjar jag ångra mig. Det kanske finns en användning för hårsnoddar utan fungerade resår eller body lotion som nästan surnat i flaskan för att den är för gammal?

När jag väl satte fart var det hela klart på mindre än en halvtimme. Innan jag började bjöd jag in Martine på kaffe och paj, vilket gjorde att sorteringen gick snabbare och hon fick agera konsult i en del svåra fall och hennes åsikt var avgörande! Nu vet jag att jag har fem tandkrämstuber, fyra flaskor duschcreme och oändliga mängder produkter från Body shop. Det är en hel del plats i skåpen över och det går att se ända till baksidan. Köpa lite nytt kanske?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kan ju vara bra å ha :)

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!