söndag 7 augusti 2011

Fjällväder

Ja, det är ett ord som beskriver mitt liv. Ena dagen strålande sol och nästa nederbörd i alla former. Eller förresten dagar, det skiftar otroligt snabbt och flera skiftningar per dag är inte ovanligt. Längtar efter medvind på flera plan.

Idag är en dag med otroligt låg sinnesstämning. Om jag tar varje enstaka händelse för sig är de inte så stora men som nu när det samlar ihop sig och flera kommer samtidigt och briserar som en bomb är det jobbigt att hantera. Funderar på hur jag ska göra, ta tag i alla eller bara ge upp?

Tur som är så finns det goda, nära vänner som har tid och ork att lyssna. Men när jag känner att jag bara ältar och skivan "Brain" går på outtröttlig repeat så undrar jag om de verkligen orkar höra på mitt tugg igen och eftersom det inte leder nånstans, kan jag lika bra behålla det inne i huvudet.

Grottar ner mig i soffan och ska se en film, tar en sorglig så jag får hjälp att släppa ut tårarna.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!