måndag 8 augusti 2011

Och så har jag semester

Efter två veckor på jobbet är jag ledig igen. Eller om jag ska tro Rasmus så har jag inget arbete, för hur jobbigt kan det vara att sitta vid datorn hela dagen och svara i telefon? Men det är faktiskt en del saker till som ingår att jobba på kansliet, även om huvudorsaken till att jag var där var för att svara i telefonen.

Vi hade planerat att göra en tripp till Västerås och Enköping för att hälsa  min syster och en av mina barndomskamrater, och tanken var att vi skulle ge oss iväg idag efter middagen. Lite olika saker har satt stopp för de planerna, dels har min syster fått förhinder att ta emot oss och dels är mitt revben inte i form att köra de dryga milen ner. Det visar sig nu att det blir bättre att vara hemma. Robin har stora vaxproppar i båda öronen så han ska in till Hälsocentralen minst en gång till för att spola dem. Jag har också varit i kontakt med Hälsocentralen för att få komma dit, dels för att det är nog dags att göra en betätsmätning nu, fyra frakturer på tre år, och dels för att kolla upp revbenet ordentligt den här gången. Förra året i juni hostade jag av det.

Vädret har bestämt sig för att semestrarna är över. Idag har det varit regnskurar mest hela dagen, men vad gör det då får jag förhoppningsvis lite nyttiga saker gjorda i huset. En sak som borde ha gjorts för ett tag sedan är att rensa ur barnens garderober på  för små kläder och ta bort det som inte används. Det får bli morgondagens projekt. Sen tänker jag se en hel del filmer, började i går med de två första delarna i Sagan om ringen. Ett annat projekt, eftersom jag anser mig vara ett barn, är att skriva en lång önskelista inför min födelsedag om drygt tio dagar! Den kommer att publiceras här!

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!