lördag 6 augusti 2011

En dag fylld av olika saker

Lördag och för många ledig dag. Inte för mig den här veckan. Ska strax på jobbet och öva med barnkören som har fått ett kulturstipendium som delas ut idag. Eftersom vi avslutade verksamheten för terminen i mitten av maj och inte har träffats något sedan dess är det läge med en övning idag inför utdelandet. Det förväntas nog inte att vi ska sjunga något men det hör till tycker jag.

Idag händer det en hel del i och omkring stallarna vid kyrkan. Det är bland annat blomstervandring, café, utställning av lokala hantverkare och en del föreningar och företag som visar upp det som finns i deras verksamhet. Enligt väderprognosen spåddes det regn hela dagen, men här är det sol, sol och sol, vilket gör mig på bra humör. Jag har hunnit med veckostädningen, tvättat och bakat en kaka.

Lördag innebär i min värld att det oftast är dans, och det är precis det som hägrar i kväll. Innan dansen är jag, och några till, bjuden på mat hemma hos Eva, min äldsta vän som jag skrivit om tidigare. Kakan som jag bakat ska naturligtvis med på dansen och förtäras på filten i pausen som traditionen bjuder. Till dagens fika är det fler vänner som tar med sig bidrag. Vi konstaterade igår att vår filt, det vill säga vår fikagemenskap, är den bästa fikafilten som alltid har plats för en till vän.

Jaha, nähä! Dags att snabba på så jag kommer i tid, nu den här sista dagen innan två veckors semester. Eller semester och semester, ledig från förvärvsarbetet iallafall. Jag vet att det kommer röras om rejält i grytan under mitt tak de närmaste dagarna. Ni som följer mitt bloggande får sitta still i båten och vänta och läsa, för det kommer uppdateringar om grytan här löpande.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!