torsdag 11 augusti 2011

Önskelistan

Tycker att det är lämpligt att tillkännage den dryga veckan innan bemärkelsedagen. Jag har i år lovat att skriva en önskelista och dessutom lovat att låta bli att inhandla det som jag önskar mig.  En god vän trodde (visste, jag är tydligen förutsägbar?!) att den knappast kommer att innehålla materiella ting, så i år håller jag mina båda angivna löften. Inte de lättaste presenterna att göra paket av, men gör så gott ni kan! Det roligaste vore om ni kom förbi och fikade lite.



Så här kommer önskelistan inför min tjugoarton-års dag:

helårsprenumeration på dagliga kramar

skogspromenader med bonus

nya recept att baka

mentor vid fotografering

inspiration till nya syprojekt

middagsservice, nån som skriver veckomatsedel till Gåluvägens residens

snälla, glada, "görsommammasäger" barn

sovmornar 1ggn/vecka


vuxet middagssällskap 2 ggr/månad


att Pippi Långstrump återvänder från Kinesien, starkare än nånsin



Om det är något på listan som du känner för att bidra med, så gör det! Flera givare till samma sak är bara komplementerande, aldrig konkurrerande!


Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!