fredag 19 augusti 2011

Min egen dag

Så är den här igen, födelsedagen. Inga spår av någon åldersnoja över att bli ett år mognare, klokare och snyggare, eller hur det nu är??!! Jag har kommit fram till att jag är i min bästa ålder nu, och framöver också. Skulle absolut inte vilja vara 20 igen och inte heller 30. Tiden går och det är lika bra att gilla läget, det finns så mycket annat än åldern att fundera på. Ibland är jag menatalt sett 78 år och rätt vad det är max 3 år, så det varierar kraftigt beroende på situation och sinnesstämning.

Är de så att den som har bemärkelsedag får bestämma vad som ska göras under den dagen? Mina barn försöker hävda det till mig när det är deras tur, men idag möter det massivt motstånd, konstigt nog. Om det är så hade jag gärna legat kvar i sängen ett tag till idag, men eftersom det kommer en hantverkare som ska ge sig på att få bort fuktskadan i trossbotten var det till att ställa väckarklockan och studsa upp ur sängen.

Annars är jag något av en expert på att ligga kvar i sängen på morgonen. Robin hävdar med bestämdhet att jag är världens segaste att ta mig ur sängen. Det är en titel jag bär med stolhet! Lite frågande ställer jag mig till uttalandet om det verkligen är så att jag är bäst i världen på att ligga kvar. Antar att det måste till en inspektion av en opartisk bedömare för att få rekordet godkänt, men vem vill ha en obekant person i sovrummet? Jag låter nog bli att få rekordet registrerat och nöjer mig gott med Robins åsikt.

Hur det nu är med saken om den som ha bemärkelsedag får göra precis vad den vill eller inte spelar inte så stor roll för min del. Jag har min sista lediga dag idag och gör lagomt mycket nyttigt. Får besök av vänner som säkert vill fika lite med mig, det som jag önskat. Hoppas hinna med lite deckarläsning, mellan fika och tvättomhändertagning, för från och med nästa vecka blir det mest studielittertur.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!