tisdag 9 augusti 2011

Två domar idag...

Den första var att det ÄR en vattenskada i mitt badrum. Men inte på det stället som jag trodde. En fukttekniker kom hit idag och kröp ner i grunden för att kolla. Jag var ner i lördags morse och visste på ett ungefär var det var fuktigt i golvet/trossbotten. Han knackade lätt hål på masoniten och säger: "Nu droppar det vatten här." Väl uppe i huset igen konstaterar han att det är kallvatten rörets koppling under badkaret som läcker och att tätningen mot röret är otillräckligt gjort. Fuktskadan i trossbotten är ca 2x2 m men går att åtgärda underifrån och alltså behöver hantverkarna inte riva upp golvet. På försäkringsbolaget säger de att den hantverkaren som lagt våtrumsmattan har ansvar i tio år efter utfört arbete. Mitt ansvar blir att se till att kopplingen byts, rörmokare kontaktad byte sker i morgon eller på torsdag, tills dess får vi stänga av huvudkranen när vattnet inte används. Jag har kontaktat mattläggaren och han kommer hit på torsdag för att titta på eländet. Nåja....materiella skador går att åtgärda. Antar att det inte kommer att ställa till för mycker oreda heller, OM det går bakvägen, alltså från undersidan.


Den andra domen handlar om mitt revben. Var till doktor idag eftersom värken inte vill avta ett dugg, snarare tvärtom. Läkaren klämmer försiktigt på två ställen på revbenet och säger sen: "Det är en fraktur!" Läkningstiden är ca 8 veckor och det är bara att gilla läget. Inga restriktioner vad det gäller att röra på mig, men jogging/löpning ska undvikas. Jaha, det blir ingen sprungen Tjejmil i år heller, men helt klart ska jag genomföra den. Kajsa Stina får sköta springandet! Jag får hålla ställningarna på andra plan, shopping hör ju till min styrka!

Nu ska jag lyda doktorns order: Äta värkmedicin och vila. Fortsätter med mitt "Sagan om ringen"-maraton med den tredje filmen. Imorgon blir det nog samma visa med Harry Potter filmerna.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!