fredag 14 november 2008

Bra att veta!

Visste du att:
Om man injicerar blod från en sovande kanin i en vaken kanin somnar denna omedelbart.
Hade ingen aningom detta, läste det på Pelle Sandstraks hemsida: www.pellesandstrak.com Han som kallar sig Mr Tourette. Intressant läsning och ett livsöde värt att läsa om.

Peta dig aldrig i näsan om du åker bil på en grusväg!
Kan få förödande konsekvenser.

Kom på något tillfälle när det är opassande att säga: "Vad är väl en bal på slottet?"
Själv vet jag faktiskt inget tillfälle som är fel.

Patrik Rasmussen njuter av fika på Sandviken, sommarfavorit dansbanan.

Jag längtar verkligen efter att åka på dans. Hoppas att ryggen håller med om att det är dags om två veckor!


Övning ger träningsvärk.
Andra säger att det ger färdighet, men jag vet att det är träningsvärk som gäller.

Varför göra det svårt när man kan krångla till det?
Ni som känner mig vet att jag gör olika, hela tiden.

Idag är en bra dag att vara en glad skit, hela dagen!
Så kom i håg der även om det känns tungt ibland.


3 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Jajamen -- Mr Tourette alias Pelle Sandstrak är ju i Östersund torsdag 27/11 och har föreläsning kl. 18-21 på Folkets Hus -- jag har anmält mig för några dagar sen till föreläsningen, i fortbildande syfte...ska inte du också gå? Hör av dig isåfall, för jag har detaljerna....
Han har också sagt följande:
Så frisk som jag vill bli.
Eller -
Hur frisk kan man bli innan man blir sjukligt Normal?

Eller det här till nån som pratade med Pelle:
Han sa: Du ser ju för Normal ut för att ha Tourette?
Jag svarade: Du ser ju för jäkla ful ut för att vara Normal.

Helene sa...

Jajamensan. Ska gå på föreläsningen. Har även läst boken, gillar hans humor. Han var med i samtal pågår i P1 i somras och det var ett bra program även det.

Britt-Marie sa...

Bra! Då går vi ihop!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!