fredag 26 augusti 2011

Mitt nya liv

Nu är det dags som för många andra. Jag ska börja mitt nya liv. Andra menar att de ska äta sundare, träna mer och bli bättre människor. Nu när jag säger det innebär det att jag ska hädanefter sätta mig själv främst i alla lägen och strunta i om jag trampar andra på tårna. Huvudsaken är att det blir bra för mig, tänker inte ta skit utan hellre ge till höger och vänster!

En annan sak är att jag från och med nu ska sluta upp med att vara ärlig och börja storljuga allt och alla rakt upp i ansiktet, för vad spelar egentligen det för roll om man talar sanning. Det finns säkert fler som tummar på den.  Och om en, i ett sammanhang eller sällskap, luras spelar det ingen roll om alla andra talar sanning, för då är det ändå förstört!

Slut är det också på att försöka hålla kroppen i någorlunda trim. En förändring är att jag parkerar bilen framför förstukvisten och använder den vid alla förflyttningar utomhus. Ska aktivt bli soffslitare och äta kaloristinna godsaker varje kväll i ohyggliga mängder. Kaffemängden som jag dricker ska tredubblas och till det blir det vita sockerbitar, många. Frukt och grönsaker bannlyses.

Ytterligare en förändring är mina hygienvanor. Dusch blir högst två gånger per år, till midsommar och jul. Att byta kläder är en lyx, så samma kläder kommer från och med nu att sitta på kroppen i en månads tid. På så sätt slipper jag arbetet med att tvätta.

Den största förändringen är nog ändå att jag helt ska sluta ge bort kramar och åka på dans!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hm, är det verkligen du Helené som har skrivit detta...???

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!