tisdag 23 augusti 2011

Tidsvinst

Igår, första arbetsdagen efter andra semestern, var det en dag med att komma in i arbetslunken igen. En del arbetstid gick åt till att få saker på rätt plats igen. Å ena sidan har jag förståelse för att olika människor tycker att saker kan ha olika platser men å andra sidan hur svårt kan det vara att lägga, ställa tillbaka en sak på sin plats?

Samma fenomen förekommer hemma i mitt residens. Smutsiga kläder hamnar på golvet istället för i tvättkorgen i tvättstugan och disk går det att hitta i en del av rummen i huset, när dess naturliga plats är i diskmaskinen. Jag tror att föregår med gott exempel, det enda jag kan komma på är att jag ofta har en thékopp ståendes på sängbordet.

Nu vill säkert en del av er påstå att jag är pedantisk och inte klarar av att ha oreda, men ni har totalt fel. Den största anledningen till att jag vill ha ordning och reda, var sak på sin plats, är att jag är helt otroligt lat. Har absolut ingen som helst lust att behöva leta efter det som jag behöver. Min tid som blir över lägger jag hellre på att läsa, baka eller just lata mig.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!