tisdag 23 december 2008

Omväxlande jobb

Sjulsmäss

Att ha så skiftande arbetsuppgifter som jag har är nog få förunnat. Alla är inte riktigt lika roliga men det finns nog ingen som jag tycker är urtråkig. Från att attestera fakturor digitalt, kopiera 420 st församlingsblad efter att ha skrivit, kollat uppgifter och korrekturläst det, ha barngrupper i ålder 0-100 år, med mera.

Skojar faktiskt inte om 100-åringar. Idag fyller en tant 100 år och personalen från jobbet var dit och uppvaktade henne. Hon är otroligt pigg och satt i en stol och såg ut att njuta för fullt. Hennes son, som är ca 65 år, såg däremot tröttare ut. Det var tredje dagen som det firades. Den här förhållandevis pigga 100-åringen bor hemma i eget hus med hjälp från hemtjänsten.

Efter uppvaktningen hade jag tillsammans med kantorn barnkör och övade inför julbönen i morgon kl.12. Det blir min sjätte julafton i rad som jag jobbar så redan nu har jag bestämt att var helledig nästa julafton.

Numera hr jag en fjärrstyrd garageport på mitt garage. Det underlättar att bara trycka på en knapp för att få upp porten istället för att försöka stänga båda dörrarna samtidigt med ganska stor kraft, kraften behövs eftersom karmen var spruckit då blåsten tagit tag i porten lite för hårt, för många gånger. Tro nu inte att den gamla porten har hamnat på soptippen utan den återvinns genom att hamna hos pappa och mamma och i den övre öppningen på stallet.

Hemma är det nu klart med julpyntandet. Skinkan är griljerad, julklapparna inslagna och ingen julstress alls. Jag önskar alla mina vänner precis samma ro!

God Jul.

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Önskar dig och grabbarna en varm, vilsam och välsignad jul! Ta hand om dig!
Go jul!

Anonym sa...

Jag önskar er alla en superb fortsättning på helgen...och ett riktigt god start på 2009.

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!