onsdag 14 september 2011

Varm dryck

Jag börjar längta efter adventsiden. Massor av levande ljus varje morgon och kväll. Glögg, pepparkakor och saffransbröd. Så gott!

Innan första advent antar jag att det ska bakas mängder av småkakor, som hemma hos mig räcker ända fram till midsommar. Julklapparna kommer vara inköpta så att jag slipper stressa i december med det. Men eftersom vi numer, i min familj, endast köper till de som är yngre än 18år är inköpslistan kort. Lite synd tycker jag, trots att det är min idé, för jag gillar att handla och ge bort presenter. Fast det finns en del utanför familjen som jag gärna ger en julklapp.

Igår bakade jag saffransskorpor, efter ett recept jag fick i födelsedagspresent, som jag åt tillsammans med en kopp glögg. Riktigt gott och det värmde ända ner till tårna. Nu när flaskan är öppnad måste innehållet drickas upp, ganska snart, så det blir fler kvällar den här veckan. Fel tid kommer en del av er att tycka och jag erkänner att jag har tjuvstartat. Skulle faktiskt även tänka mig att baka semlor inom en snar framtid, min favoritbakelse, men väntar ett tag till för att inte få ovett av en mycket god vän.

Här med är alla som läser mitt inlägg inbjudna till glöggkväll hos mig. Det blir glögg med tillbehör och en massa surr. Lite VRF för den som vill kommer att erbjudas! Återkommer med dag och tid.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!