måndag 26 september 2011

Regn ute...

Med en trötthet som inte går att nämna vid namn, hmmm.....jag sov visst alldeles för lite i natt med, men med förhoppning att kunna åtgärda delar av dilemmat fick jag nys om en säng till salu ikväll. Efter lite koll med Martine hade vi fixat en släpvagn. Innan vi drog iväg försökte vi få till en någorlunda ordning på Rasmus rum men blev mest ivägkörda så han skulle ordna till det medan vi var borta.

Inga problem att ta sig till Östersund, jag satt på passagerarsidan då så lite sömn som jag fått under natten knappast gjorde mig till en trafiksäker förare. I en uppförsbacke säger jag: Min bil blir lite trött av att ha nåt därbak! Martine brister ut i skratt och säger: Men vem skulle inte bli det! och i den stilen fortsatte det. Min övertrötta hjärna levererade flera grodor på väg mot Östersund.

Väl framme var det inga problem att lyfta ur resårbotten och få in den i hissen. Sen var det ramens tur, upp och iväg, in i hissen och ner med den till markplan men sen.... En ledstång placerad i hissen på ett ovanligt korkat ställe gjorde att huvudändan inte gick att få ur hissen. Och dessutom inga verktyg som passade för ändamålet att skruva isär ramen på plats. Den, numer, förra ägaren till sängen åkte till sin lägenhet, en bit bort från platsen där vi satt i hissen med sängramen, för att hämta verktygslådan. Vi övervägde starkt att demolera hissen och skruva lös ledstången men saknade rätt verktyg för det projektet. Istället satt vi och skrattade åt dåliga skämt. Det som från en början skulle krävt 15 minuters tidsåtgång slutade istället på 60 minuter.

På med allt på släpvagnen och så drog vi fast det med spännband. Tittade upp mot den nu kvällsmörka himlen och tänkte, kommer det något regn blir det bara lite grand och så körde vi mot residenset. Efter tre minuters bilfärd öste regnet ner men då tyckte jag att det redan var för sent att stanna och lägga på presseningen, så vi körde hem. Men vilken regnskur det kom och den höll i sig hela vägen hem. Nu är iallafall sängramen på plats. Ska tillägga att sonen började med röjningen bara minuterna innan jag kom hem igen. Resårbotten står upprest i vardagsrummet och jag hoppas att den torkar tills i morgon. Över halva huset finns det saker och möbler som nyss var inne på Rasmus rum men som måste hitta en annan parkeringsplats.

Ja, regn ute men fniss i en hiss, kan sätta guldkant på en måndagkväll.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!