fredag 9 september 2011

Raka/rätta vägen

Hur svårt kan det vara att kliva upp från soffan, (sitter och tittar på bra(???!!!) tv), gå på toa och uträtta behov och sen gå direkt tillbaka och fortsätta se?

Jag klarar av det 1 av 15 gånger! De andra 14 är det något som bara måste göras när jag ändå är på väg. Ikväll blev det, hänga tvätt, skriva inköpslista, kolla om trattkantellerna har torkat, plocka undan från köksbordet innan jag slutligen hamnade inne på bekvämlighetsanrättningen.

Men som vanligt antar jag att jag är den enda i hela världen som gör på det här sättet! Alla andra är mer strukturerade och har tid avsatt för att göra "måste-sakerna". De värsta gångerna är när jag kommer tillbaka till soffan och fortfarande är kissnödig. Då har jag hittat så många saker att jag glömt gå på toa.

Likadant är det när jag ska till och sätta mig med studieböckerna. Jag tycker verkligen att det är roligt med att studera, så dit borde vägen vara rätt rak, men väldigt många gånger kommer jag på att blommorna är ovattnade, det finns tvätt att vika och lägga in i garderoberna, soppåsarna är fulla och flaggstångsknoppen opustsad.

Jag ska numer kalla mig för expert! Expert på att hitta på ursäkter och orsaker att skjuta på andra saker, roliga som tråkiga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner igen mig idet där. Tror att det bara (nästan) är männen som klarar av att bara göra en sak i taget...

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!