tisdag 6 september 2011

Måbrasaker!

Idag var det dags för att äntligen ta mig iväg på ett styrketräningspass. Som jag har längtat! Hur glad blev jag när jag såg ett löparband stå inne i träningslokalen???? Så istället för att värma upp på en väldigt illa omtyckt träningscykel fick jag instruktioner om löpbandet.

Så ljuvligt!!!! Jag gillar verkligen att springa. Igår när det hela dagen regnade blev min löptur mitt på dagen inställd, hade nämligen inga linser med mig och att springa med glasögonen på näsan i regn är ingen hit. Ser absolut noll efter ungefär fem minuter och utan ser jag inte mindre saker än elefanter. 15 minuters uppvärmning följdes av 30 minuters styrketräning. Det enda som revbenet fortfarande protesterar emot är sit-ups. Avslutade passet med ytterligare fem minuter på bandet, bara för att det är så roligt.

Möjligheten att träna intervaller på bandet finns så det ska jag lära mig för att öka farten under mina springturer. Hoppas att komma upp i hastighet att jag med lätthet klarar av en mil under timmen. I somras, innan jag gjorde illa mig, var tempot under sex minuter per kilometer. Målet nu är att komma ner på 5:30, omöjligt?

När jag duschat efter träningen och kommer på mig själv att det är så skönt för kroppen att träna, bokade jag in en ny tid i morgon. Mer träning, jag ska må bra den här hösten! Nu ska jag älgjägarna till trots ta en kort tur till skogen för att se om det finns några trattkantareller.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!