fredag 2 september 2011

Huvudstaden

Här är jag född och skulle kanske känna mig som hemma, men efter en dag i staden längtar jag hem. Så vore det inte för Tjejmilen skulle jag ha kunnat tagit tåget hem nu ikväll vid kl.22.

Idag har vi promenerat i flera timmar. Och det var välgörande efter tågresan, speciellt att få igång blodcirkulationen. Tror knappast att temperaturen ombord på tåget kom över 18 grader. Iochförsig kan den tidiga morgonen ha bidragit till en liten del till min frusenhet, men ändå för kallt ombord. Däremot var vi på Centralstationen före utsatt tid.

Efter nummerlapparna till Tjejmilen hämtats ut åt vi en god och väldigt näringsriktig lunch. Jag börjar tro att inlägget jag skrev om att börja ett nytt (sunkigt) liv var en profetia, för varken motion eller bra mat har det blivit de senaste veckorna. Jag både känner mig och ser ut som en degklump...

Varje gång jag är här i Stockholm passar jag på att besöka min farmor. Hon fyller 91 år senare i höst och är i gott skick för sin ålder. Ikväll passade jag, och Kajsa Stina, på att laga middag till henne och oss. Vet att hon verkligen uppskattar det, mycket mer än om jag skulle ha med mig en blomma eller en present.

Nu är vi på hotellrummet. Det är ganska skrattretande att vi är i samma rum men knappt pratar med varandra utan istället studerar vi och skriver för glatta livet. Jag har nästan gjort klart min första litteraturjournal till specialpedagogiken och tror att jag faktiskt är på banan med kursen. Kajsa Stina håller även hon på med studiekurser. Men varsin dator upptar vår koncentration.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!