lördag 24 september 2011

Avsikt

Tidigare i veckan skrev jag ett inlägg om åsikter och insikter. Kom jag fram till någon slutsats så var det nog att utan insikt bör man inte ha en åsikt, eller så har jag kontruerat det nu i efterhand. Idag leker jag med ord och hittar både utsikt och avsikt som vill bli omtalade.

Idag har jag avsikter! Inga dolda alls utan de ligger helt synliga för alla som vill veta. Tar med mig Martine till Östersund, dels för att hjälpa till att välja säng till Rasmus, men också ett tillfälle för oss båda att vädra våra åsikter, komma till insikt och se vilka utsikter framtiden kan ha att erbjuda. Vi ska passa på att lösa den ekonomiska krisen i Europa när vi ändå håller på, kriget i Mellanöstern och svälten på Afrikas horn. De har samma kaliber, alla dessa dilemman.

Nu har vi kommit tillbaka från stadsturen och det blev som jag var rädd att det skulle bli. Inköpen höll sig till mat och bensin. Försökte verkligen att göra av med mer pengar. Besökte sko-, kläd- och elektronikaffärer men inget kunde locka mig till att spendera. Alltså är jag skitsnål helt enkelt, som sonen brukar uttala sig: Snål egoistisk, gammal tant.

Okej, erkänner: Avsikten med att ta med mig en god vän, var endast för att lösa världens dilemman. Våra egna har fortfarande samma status!

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!