söndag 25 september 2011

Inre röst

Jag stänger av och vägrar höra
Budskapet är till mig
Men jag är inte tillgänglig
Vet redan vad du kommer säga
Vet det av egen erfarenhet
Om jag blundar känns du längre bort
Jag kan tvinga iväg dig med min tanke
Tyvärr kommer du tillbaka
Snabbt och högre ropar du
Kräver att jag lyssnar
För mitt bästa, påstår du
Långt inne vet jag att det stämmer
Innerst i djupet, dit jag sällan når
Där bor sanningen, den vackra
Den säger att nu är det dags
Låta det börja, låta det gro




Marie-Therese, tror du verkligen att det fungerar med en dosett? Om lösningen ändå vore så enkel. Men jag överväger iallafall att göra som du säger. Idag är Du är min inre röst, kram kram

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!