torsdag 29 september 2011

Din hjälp att älska

Jag ser någon i min spegel
som jag inte sett förut
hon är uppgiven och tystad
nu när tårarna är slut
hon ser bara alla brister
som någon annan hittat på
och hon drömmer andras drömmar
som inte går att nå

Jag ser mig själv med deras ögon
nån som inte räcker till
en punkt i marginalen
nåt som inte passar in
idealen är ett eko
ett sånt som följer alla steg
jag behöver dina ögon
din blick att titta med

Jag ber dig om hjälp
att se det du ser
jag ber dig om kraft
att orka lite mer
när det känns som om benen inte vill och inte bär
ber jag om din hjälp att älska
älska det jag ser och det jag är

Hjälp mig älska den jag är
Text: Tess Mellberg
Från cd:n "Psamler frånm Fryshuset"

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!