fredag 16 september 2011

Liten, fast stor plats

Hemmadag idag med en son som är tussig, lite huvudvärk och halsont. Inget konstigt alls med tanke på att nästan varenda människa hostar och snörvlar runt omkring oss. Jag är bar täppt i näsan och så har det varit den senaste veckan, får se vart det tar vägen. Men en VAB-dag emellanåt är faktiskt lite mysigt. Vi har suttit och sett på tv nu på morgonen och nyss åt vi kalaslunch, korv och makaroner, och nu tar vi det lugnt.

Märkte redan igår kväll att han var lite ur gängorna. Robin somnar oftast i min säng och sen bär jag honom till hans säng när det blir dags för mig att sova. När jag bar honom igår så vaknade han och sa att han hade ont i halsen, men somnade om på en gång. Egentligen skulle han kuna få sova i min säng hela nätterna men det är konstigt att en liten människa kan ta så stor plats. Han kan bre ut sig på hela de 160 cm som min säng är bred och även på längden. Så har det varit ganska länge, man kan säga att Robin har förmågan att utnyttja sängens kapacitet.

Nu tror jag att vi ska mysa ner oss i soffan och se på en film tillsammans och fika lite kanelbullar, det är i rent medicinskt syfte!


Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!