torsdag 29 september 2011

Guldgruva

Vaknar flera timmar innan klockan tänker väcka mig och kan inte somna om. I natt har det ändå varit en god natts sömn, sammanhängande i lite mer än fem timmar, men så fuskade jag också. Så under dagen idag kommer jag att få känna av fusket. Huvudet inlindat bomull och känslan av att befinna mig inne i en bubbla, är det värt det för att få sova en natt? Jo, faktiskt för utan sömn i flera nätter, som jag haft det nu, fungarar jag mycket sämre.

Det är mörkt utanför fönstret och det blev mörkt tidigt igår kväll. För min del känns mörkret inuti också och det skulle vara skönt med mer dagsljus på dagarna som kunde tas till vara på.

Massor av tankar snurrar i huvudet men det är bättre tid för dem på morgonen än på kvällen. Men de gör mig också trött, vill som sagt ha lite mindre uppförsbacke och lite, lite medvind. Har lyckas separera tankarna och nu tar jag en i taget för att se vilket mål som är aktuellt för den tanken, formulera det och sen se hur vägen dit kan te sig. Är en liten parasit och utnyttjar de som finns omkring mig till att lufta mina funderingar med och så många goda omsorger jag har runt mig är guld värt. Jag vägrar att ta på mig offerkoftan och slår bakut om någon ens tänker tanken att tycka synd om mig. För det är inte synd om mig, jag har bara fått lite många, tunga stenar i ryggsäcken samtidigt.

Har tagit kontakt med professionell hjälp till de två sakerna i livet som jag behöver den kompetensen till, men de övriga dilemmana löser jag med goda samtal. Några korta ord eller meningar betyder mycket och gör att flytringen fylls på med lite mer luft. Tack, för att ni bryr er om! Jag är härligt rik!

2 kommentarer:

linderos sa...

Du är aldrig en parasit och jag finns alltid tillgänglig för att lyssna och bara vara!

KRAMAR!

Jecka sa...

KRAM

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!