söndag 4 september 2011

Home is where your heart is

Andra helgen i rad som jag är på annan plats än i residenset. Förra helgen var jag i Härnösand, den här helgen i Stockholm. Hur trevligt det än är att komma bort en stund är det skönt att sen komma hem igen.

Wikipedia:
"Hem: i bestämd form hemmet, syftar i första hand på den plats som en person anser vara sin huvudsakliga boplats, dvs primärt bostaden och sekundärt stadsdelen eller byn. Ordet används i utvidgad mening om både platser, sällskap och annat med vilket personen känner sig hemma och därför uttrycker sin samhörighet med. Hemma kan vara den plats där man föddes, där man växte upp, där man bor eller där man känner att man hör hemma, en klubb eller förening där man trivs mycket bra med mera."

Pumba, vårtsvinet i Lejonkungen, säger att hemma är där man sist satte sig! Ett uttryck som jag lånar ibland, men när jag säger hemma så menar jag antingen Gåluvägen eller hemma hos mamma och pappa.


Nu ska jag njuta en liten stund till av att vara hemma innan jag har en date med John Blund. Sover nog bäst i min säng där jag känner igen alla ljuden. På hotellet i natt som var är jag övertygad om att det fanns en skuttande känguru i korridoren!

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!