måndag 12 september 2011

Stressad?! eller lugn!?

Jag kan skynda mig. Jag tycker om att ha flera bollar i luften samtidigt. Jag blir rastlös när det finns för lite att göra. Jag kan ta det väldigt lugnt.

Men när det för ofta sker grejer som jag inte kan påverka blir jag stressad. Och det fixar jag inte! Stressen gör att jag tappar ord och namn. Hjärtat slår fort och hårt. Att slappna av är omöjligt. Sova, det kan andra hålla på med. Hungrig hela tiden, eller inte alls. Stora mängder kaffe.

Förra veckan var en sådan vecka när stresspåslaget var stort.  Jag sov mindre än fyra timmar fyra nätter, en natt bara knappa timmen. De övriga var sömnen "normala" sex timmar.

Försöker verkligen att slippa hamna i situationer där det finns stressrisk, men som ensamstående mamma med ett barn i behov ar särskilt stöd, är det nästan omöjligt.

Idag är jag lugn igen.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!