onsdag 7 september 2011

Statusuppdateringar

Ett axplock från statusuppdateringar på facebook idag från mina vänner. Mycket är enligt min mening bara TRAMS! och det är därför som jag aldrig skriver/kopierar dem. En del har ett budskap som faktiskt har något att säga, men det försvinner i mängden av de andra. Efterlysningar som skickas vidare utan att man egentligen vet om det ligger ett uns av sanning bakom dem, kan faktiskt vara så att "någon" vill djävlas med en annan.

De mystiska meddelandena som med jämna mellanrum dyker upp i våra inkorgar och syftar till att förvirra det motsatta könet, suckar jag bara åt. Att de skulle ha ett samband med insamlingar till olika cancerforskningsområden har gått mig helt förbi. De anspelar alltid på sex och det är ytterligare en anledning till att jag bojkottar dem.

Här är dagen utbud:

Barn med särskilda behov är inte konstiga eller udda. De vill bara vad alla vill ... Att bli accepterade.
Kan jag göra en förfrågan? Är det någon som är villig att lägga upp det här och lämna den på din status i minst 1 timme? Det är specialpedagogik-vecka & Autism Awareness-månad, och detta är för att hedra alla barn som är unika på sitt sätt. Du förstår aldrig en situation tills du står inför den.


ೋღ☃ღೋ ══════════════╗
☼ Har du fantastiska bröst så sätt denna på din status ☼
╚══════════════ ೋღ☃ღೋ ══════════════╝


Facebook har ändrat sitt nyhetsflöde, så att som standard, kan du bara se
uppdateringar från personer som du nyligen har interagerat. För att ändra detta,
klicka på "konto", därefter "Redigera vänner" sedan längst upp till vänster
"senaste aktivitet", klicka på "Alla vänner." Viktigast av allt ... Kopiera å sätt på din status, annars kommer bara några av dina vänner faktiskt se dina inlägg


 

Dina äldreboendekompisar!
Använd de 7 första personerna på vänstersidan av din Profil för att se vem som:

Har rullstolsrace med dig i korridoren:
Behöver bytas på OFTA:
Stjäl din mat:
Gnider in vaselin på din rullators handtag:
Stjäl dina tänder:
Har spritgömman:
Fortfarande får till det:
 
 
En konstutställning i Kiruna invigdes av vår kulturminister. Hon fattade tycke för en tavla med fyra nakna svarta män, varav en av dem hade vit snopp.
Hon frågade konstnären, en gammal finne:
- Varför har en av svarta männen vit snopp?
...Han svarade på bruten finlandssvenska:
- Di ä int svarta män. Di ä gruvarpetare och en ha varit hemma på lunsen
 

7H15 M355463 53RV35 70 PR0V3 H0W 0UR M1ND5 C4N D0 4M4Z1N6 7H1N65! 1MPR3551V3 7H1N65! 1N 7H3 B361NN1NG 17 W45 H4RD BU7 N0W, 0N 7H15 L1N3 Y0UR M1ND 15 R34D1N6 17 4U70M471C411Y W17H 0UT 3V3N 7H1NK1N6 4B0U7 17, B3 PR0UD! 0N1Y C3R741N P30PL3 C4N R34D 7H15. R3 P057 1F U C4N


ஜ۩۞۩ஜ♥♥♥♥♥♥ ஜ۩۞۩ஜ♥♥♥♥♥♥ ஜ۩۞۩ஜ♥♥♥♥♥♥ ஜ۩۞۩ஜ
Idag är det de galnas dag!
Är Du själv som jag, lite galen?
(Vem skulle orka med livet annars för den delen..??)
Sätt det här i Din status & va gla´ att Du inte är som "alla andra"!
Grattis på vår dag mina kära vänner! :))
♥♥♥ ஜ۩۞۩ஜ♥♥♥♥♥♥ ஜ۩۞۩ஜ♥♥♥♥♥♥ ஜ۩۞۩ஜ♥♥♥♥♥



Det här är min favorit:

VARNING!
Facebook skaffar sig numera en överblick över innehållet i din hjärna genom din dator. För att blockera detta, gå till köket och ta fram aluminiumfolien. Linda folien runt huvudet, håll dig lugn och andas genom vänster näsborre. Använd också gärna tjocka trosskydd, även om du är man. Det här säkerhetsproblemet är allvarligt och har bekräftats av min kusins flickväns grannes son
och dennes chihuahua. Kopiera denna status, klistra in i din egen RÄDDA DINA VÄNNER!

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!