tisdag 27 september 2011

Lycka??!!

I lördags var Lars Winnerbäck gäst hos Niklas Strömstedt i tv-programet: "Tack för musiken". Lars är en av mina stora förebilder när det gäller skapande av musik och jag börjar det här inlägget med att citerara honom: "Om man mår så där kanon behöver man inte skriva låtar". Niklas hade frågat honom varför det är så svårt att skriva om lycka då Lars texter ofta handlar om det motsatta.

Idag har jag fått ett besked som var väldigt oväntat för min del och tydligen är min hälsa lite i farozonen. Nu är det inte så att jag direkt målar fan på väggen och gräver ner mig, trots att det har varit en tid med andra störningsmoment i livet. Men visst känns det ännu lite jobbigare. Många bäckar små bildar stor å, eller, droppen som får bägaren att rinna över. Men än finns det lite plats kvar i bägaren.

Jag försöker nu att ta varje grej för sig och känner nog att det kommer på något sätt att gå. Mina goa kollegor undrade om jag verkligen orkar jobba och just nu är det tur att jag trivs så bra med mitt jobb. Det som jag gjort i många år som pedagog, där jag möter barn och vuxna, tar energi men ger mer tillbaka. De nya arbetsuppgifterna som gör att hjärnan måste lära sig nya saker. Sen studierna, åh, det är så roligt att få formell kunskap.

För att återgå till de inledande raderna. Hmm....det kommer inga låttexter till mig, alltså är jag rätt så lycklig ändå.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!