söndag 31 juli 2011

Klent virke!

Bara att konstatera! Jag ska nog helst sitta still på rumpan på golvet!!!!

Förra sommaren drog jag på mig en rejäl förkylning med fyra veckors intensiv hosta. Allt hostande resulterade i att ett revben fick en skada, förmodligen liten spricka. Med Voltaren gel och smärtstillande tabletter hölls smärtan i schack och det läkte. I fredags var det dags igen, inte med hosta men en oförutsedd lufttur i samband med att jag blev uppbjuden så knakade det till på samma ställe i revbenen. Inget fel på uppbjudningen, utan det är jag som är av klent virke.

I kväll träffade jag en bekant som jobbar i sjukvården och hon trodde nog att det skulle vara så att skadan gått upp igen. Mindre roligt vara att hon sa att det tar upp till två månader innan det är läkt. Jag har inte tid med det! Försökte jogga med Kajsa Stina nu ikväll, men vid varje fotisättning smärtar det till så jag antar att jag bör låta bli. Fast enligt min bekanta är det helt ok med all rörelse som inte gör ont, bra så långt.

Med mindre än fem veckor kvar till Tjejmilen känns det helt enkelt SKIT!!! Jag har ju bestämt mig för att springa hela milen i år och nu blir det till att ta det lugnt ett par veckor, åtminstone. Dålig tajming...morr...

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!