söndag 31 juli 2011

Fel

Jag erkänner: Jag har fel!

Den här bloggen har innehållit en massa bekännelser i sommar och nu kommer det en till. Jag påstår att i Jämtland är det tio dagar per år som det är behagligt att gå i shorts och bikini. Det är min gräns som gäller och jag är en liten fryslort så temperaturen ska vara minst 20 grader för att det är genomförbart.

I år har jag tappat räkningen på antalet soliga dagar, men bara den senaste veckan har det varit minst sex stycken. Det började i påskas med flera härliga, soliga dagar. Mina tre veckors semester innehöll, vad jag kan minnas, till största delen soligt väder. Visst har det varit en del regniga dagar och det är tur det, annars har vi alla haft bruna gräsmattor istället för de frodiga, gröna som är nu.

Den här gången är jag glad att jag hade fel! För jag är solcellsdriven och mår gott när den skiner. Och eftersom jag tar för givet att mina vänner och bekanta är ärliga och erkänner när de har fel, är det helt på sin plats för mig att göra detsamma. Hoppas att jag har fel nästa år också, när det gäller antalet soliga, varma dagar i Jämtland.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!