söndag 24 juli 2011

Semestersummering

Så var dagen kommen. Den sista. Och på den sjunde dagen vilade hon!

Tre veckors ledighet har nått sitt slut. En liten summering är på sin plats.

Min första semestervecka ställdes klockan på ringning i tidig morgonstund hela tre dagar. Barnen passade på att åka och hälsa på morbror i Umeå och kusin i Torvalla, en åt varje håll. Så när mina egna barn var hemifrån passade jag på att låna andras, lite yngre, barn och umgås, busa och kramas med. Kroppen fick sin beskärda del av både motion och återhämtning. Erkänner att jag på tisdagen hade träningsvärk i en del muskler efter ha besökt Friskis & Svettis för första gången. Ett välbehövligt besök hos Lenas friskvårdscenter hjälpte till att släppa på en del spänningar i kroppen. Dans till Highlights, Hällesjö, och Zlips, Strömsund, hanns också med.

Andra veckans höjdpunkter var naturligtvis "Harry Potter & Dödsrelikerna del 2" och hökörningen på fredagen. Det är verkligen roligt att göra saker tillsammans med andra även om jobbet i sig är ganska tungt. Lite jogging tog jag mig ut på också, här måste jag skärpa till mig och sätta fart under skorna nu, har latat till mig! Positivt överraskad blev jag när jag råkade hamna på Fröjdholmen på lördagen, inte att jag hamnade där men orkestern Pure Divine, var/är ett riktigt bra dansband.

Min tredje och sista vecka bjöd på att en stor fet latmask flyttade in. Barnen åkte till sin pappa för lite "åka-iväg-till-Junsele"-semester. Ja, som en del av er redan vet så blir jag bara rastlös av att vara hemma ensam och får inget vettigt gjort alls. Eftersom gräset har växt så långsamt har gräsklipparen också passat på att ta ledigt. Men två gånger dans blev det, skulle ha varit tre men huvudet sa ifrån. Danskvällen i fredags var en riktig höjdare och jag kom på att en överhoppad dans kan visa sig vara en god investering, men bara en absolut inte flera, för jag är ju där för att dansa. Middagen innan dansen med trevligt sällskap var också så himla bra. Lördagen bjöd på rätt bra med regn och lite skådespel av blixtar. Resten av helgen har flutit på i en harmoni som jag bara njuter av, helt och fullt!

Nu har barnen kommit hem, verkar som om de längtat lite de också precis som jag. Tacos till middag föll i god jord. Nu sitter de vid sina älskade datorer och tar det lugnt. Imorgon börjar stora hjärtat sitt sommarjobb så jag antar att det kommer finnas en hel del nervositet framlver kvällen hos honom. Planerar för att komma i säng innan midnatt ikväll, men hmm.... vi får se hur det blir.Jag känner mig hyfsat pigg och i balans. Nu blir det jobb i två veckor, totalt 11 dagar, innan det kommer lite mer ledighet.

Några ord om vädret ska tilläggas: Det har varit väder hela tiden!

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!