torsdag 14 juli 2011

Njutartid

Snart, snart, snart är det dags att njuta av det som växer i min trädgård. Jordgubbarna börjar rodna och skörden ser ut att bli rätt så stor i år. Nu måste någon komma ihåg att lägga nät över plantorna så att trasten håller sig därifrån.

I växthuset rent av kryllar det av blommor på gurkplantorna och jag undrar om stammana verkligen kommer att klara av tyngden från gurkorna. På physalisen är det också många blommor och jag ser med spänning fram emot att för första gången äta hemodlade. Tomatplantorna är kraftiga de med och blommar massor.




Även mina blommor, som bara blommar och är fina, är riktigt praktfulla och ger njutning av att titta på. Det enda som det verkar bli lite av är äpplen. Två av tre träd blommade inte alls i våras och det tredje hade få blommor. Men å andra sidan har det trädet under alla år jag bott i huset, nio snart, gett mängder av äpplen som jag gjort årsransonen av äppelmos till familjen.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!