tisdag 19 juli 2011

Ekorre!!!

Nu kommer ännu en bekännelse från mig:

Jag är en ekorre! Samlar på det mesta för det kan komma förr eller senare.

Det har resulterat i närmare 40 flyttkartonger med saker, dels i förrådet i garaget och dels på vinden. Vinden är ett elände, den är lika stor som arean i huset, dvs 135 kvm. Hur mycket saker tror ni att det ryms där? Till mitt försvar ska det tilläggas att de allra flesta sakerna är sorterade och ligger i väl uppmärkta i sina lådor. Det kan jag tacka mitt ordningssinne för.

Nu när jag allvarligt funderar på att sälja huset, nästa vår, och flytta närmare Östersund, börjar det krypa i kroppen på mig över att ta tag i alla "bra-att-ha"-saker som så snällt ligger insorterade i sina kartonger. Förra sommaren var jag upp en sväng på vinden och letade efter en sak och upptäckte då att där finns det inte mindre än sju flyttlådor med leksaker. Det värsta med de lådorna är att där har sorteringsmänniskan i mig tagit rast då de packades. Leksakerna är nedstoppade helt ostrukturerat och det är även så att de är blandade, hela och halvtrasiga. Hmm...varför?

En annan fråga är varför jag inte tar itu med att sortera bort en hel del saker nu på min semester? Helt enkelt för att jag inte ids. Samma förklaring för gälla för varför jag inte åker på en loppis och säljer det som det är värde i. Ids inte! Alla kläder som barnen vuxit ur, från storlek 50-130 cl ligger sorterat, skulle vara så enkelt att rycka med mig och åka iväg med. Har funderat på att sälja plaggen för 10:-/st, förutom en del vinterkläder som det är bra kvalitet på. Alla kläderna är i bruksskick, så om det är någon av er som läser det här och är intresserad av att handla begagnat kan höra av sig.

Ekorren i mig samlar även in mat nu när skördar säsongen precis börjar. Lite hjortron är i tryggt förvar i frysen och om några dagar är det dags att ta en tur till skogen igen för att se om det har mognat något mer. Det blir även bilder tagna nu, som tur är tar de ingen stor plats.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!