måndag 18 juli 2011

Kojdags

Min första dag utan barn på en vecka och när jag dessutom har semester har varit bra, men ändå lite tom. Det blir så tyst i huset när de åker. Började dagen med en lång frukost. Att få göra saker i min egen takt var det som jag behövde nu.

Mitt i dagen bokade jag in en promenad med en kompis. Vädret är inte det mest inspirerande för att göra något alls så en promenad skulle sitta fint, jag är tur nog inte gjord av socker. Efter middag på rester från igår, gott idag med, och regnet till trots gick vi ut. Regnet var med som sällskap hela tiden under den milslånga svängen och vi hann byta väldigt många tankar kring både det ena och det andra. Att promenera och samtidigt prata är att slå två flugor på smällen. Helt fantasiskt!

Eftersom regnet under senare delen av promenaden tilltog blev det hemfärd direkt efter, istället för planerat thedrickande och fortsatt surr. Blöta kläder är ingen hit! Nu intar jag rygglägge, med filt, stor kopp the och slötittar på tv. Nästan lika bra slut på dagen som början, men bara nästan...

2 kommentarer:

Anonym sa...

SOm sagt, Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder :).
Å jag tror jag vet varför början av dagen var lite bättre än slutet... ;)
Kram på dig :)

Helene sa...

Nä, inget dåligt väder alls finns det. Uppfriskande att promenera i regn. Har skavsår, efter blöta strumpor i skorna nu, och skönt trötta ben. Din tur att göra mig sällskap nästa gång? OCH bjuda på the efteråt.

Jasså du, du tror du vet....

Kram på dig med!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!