onsdag 6 juli 2011

Vändning

En dag som den här är gjord för att vara ute i solen och ladda med d-vitaminer. Jag tar med mig en bok, vattenflaska och en stor kopp kaffe och förflyttar mig ut på altanen. Mitt hus har altan i söderläge och soliga dagar lyser den från kl.11.00 tills den fösvinner bakom träden vid 20-tiden. Perfekt plats för den som gillar att befinna sig i strålarna. Bonus är att insekterna har svårt att leta sig dit och det kan vara en eller annan irriterande fluga som hälsar på.

I söndags putsade jag mina fönster på utsidan men nu är det nog slutputsat! Varje gång de är nyputsade flyger det in småfåglar i dem och bryter nacken! När jag kom ut på altanen idag var det två trastar som låg där med stela kroppar. Under häggen, alldeles utanför altanan, låg ytterligare en som någon har börjat kalasa på. Den har antagligen mött samma öde som de två första men sedan fått hjälp av någon snäll grannkatt att ta sig till den platsen där den ligger nu.

Så istället för att ligga ute och njuta av solen med boken blev det till att städa undan liken. Men solen skiner fortfarande så möjligheten för en lat semesterdag finns och hägrar ännu! Framöver kvällen blir det dans i Hällesjö tillsammans med ett gäng goa, trevliga vänner.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!