måndag 4 juli 2011

Semester

Första dagen på semestern och klockan är ställd på 06:00! Varför? Rasmus skulle ta bussen till min lillebror Karl Jonas som bor i Umeå. Så när jag ändå var i Östersund tyckte jag det var dags att infria löftet till min syster Kajsa Stina och träna med henne på Friskis & Svettis. Hon är gymvärd där och har sagt att jag borde komma dit och träna tillsammans med henne. Så 8:30 var jag på plats på parkeringen vid Friskis, med joggingskorna i högsta beredskap. Vi började med 30 minuters jogging i varierande tempo och upp- nedförsbackar. Samtidigt med oss var skidskyttarna ute och åkte rullskidor, så idag säger jag att jag tränade tillsammans med Fredrik Lindström.

Efter joggingen blev det maskiner inne på gymet. Jag har ju noll koll på hur dessa används så det var tur att Kajsa Stina kan. 50 minuter senare hade hon stretchat klart, jag anser att det är för fegisar, så duschen hägrade. Nyduschade och fräscha som nyponrosor åkte vi in till city igen för att uträtta en del ärenden. På Stadium råkade jag springa på mamma och systerdottern Martina så då följde de med till Wedermarks för att fika. Saga anslöt också till vårt nu halvstora sällskap. Inne på konditoriet hittade jag bara ett bord som rymde oss alla fem, ett runt, så ingen behövde komma på kant med någon. Både varm smörgås och krämbulle slank ner i magen, med all rätta efter uträttad motion, tillsammans med två koppar gott kaffe.

Färdigfikad så ansåg jag att Östersund hade fått nog av min tid pch åkte hem igen. Bra start på semestern! Har en del saker som jag vill uträtta under ledigheten, bland annat att putsa fönstren. Igår var vädret för den sysslan utmärkt. Molnigt men varmt, och eftersom ingen kom och störde mig så är de numer putsade. Tror att jag till och med har klarat av att låta bli att få dem randiga! En annan sak som jag vill göra är att massera och få till en struktur i det. Tycker att jag börjar få kläm, men det ska nog mina försökskaniner uttala sig om.

Så nu ska jag nog fylla på listan med semestergöromål, annars blir det till att gå tillbaka och jobba igen?

1 kommentar:

Anonym sa...

Forts att massera som du gör. Det är både avkopplande o skönt!!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!