måndag 25 juli 2011

Nöjd

Har idag jobbat min första dag efter semestern och det känns helt okej. Tog mig upp ur sängen utan större bekymmer när klockan ringde, fick på kläderna och lite frukost i magen (helt otroligt egentligen, jag brukar hoppa över den). Rasmus var hyfsat lättväckt han också, och vi var på plats i Brunflo i god tid. Hann även tanka bilen, riktigt tråkigt att lägga pengarna på bensinen, tusingen så dyr den är nu, 14:50/l! Men det blir en hel del bilkörning, både i tjänsten och privat. De privata körningarna är oftast till positiva händelser, så jaja, jag får ta det onda med det goda, eller om det blir tvärtom??!!

Nu är det mer saker som förhoppningsvis skjuter fart igen när en del av rutinerna, tack och lov för dem, faller tillbaka på det vanliga. Den största biten är den med att komma i säng, själv klarar jag av omställningen bra men tror att det kommer bli lite tuffare för barnen, speciellt Rasmus. Robin är fortfarande bara hemma och har sommarlov, men även han "drabbas" nu av att jag och Rasmus ska iväg på  morgonen. Men rutiner är bara bra för måendet! Lite mer ordning på mattiderna är en annan sak som jag hoppas följer med. Fast idag när jag ringde hem för att påminna Robin om att det var lunchdags hade han inte ätit frukost än, trots att han var uppe strax efter kl. 7 i morse. Skalmans mat-och-sov-klocka är en genial uppfinning som vi borde ta efter, och sen även följa den.

Ikväll har jag bjudit hem mamma på lite fika som en god avslutning på den första arbetsdagen på det nya arbetsåret. Hon är hundvakt till två setter-valpar som ska få följa med, och jag kommer naturligtvis inte kunna låta bli att gosa med dem, i brist på annat gossällskap. Känner att boken kommer göra mig sällskap senare ikväll, innan det blir dags att leta upp och krypa ner i sängen. Jag har tio dagar kvar att jobba innan det blir lite ledighet till, så sova på rätt sida midnatt, åtminstone mer än fyra timmar, är på sin plats.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!