tisdag 12 juli 2011

Telia eller Felia

En del saker ska bara fungera, det ena är bilen. Min bil är förbaskat bra, jag tankar och kör. Det andra är tekniken, såsom telefon, dator och bredband.

Jag har ett paket med fast telefoni, bredband och tv genom Telia. Allt i ett trådlöst nätverk här i mitt hus, vilket gör att jag slipper dra kablar kors och tvärs. Men under en väldigt lång tid har den enheten som ska se till att alla grejer fungerar kopplat ifrån kortare stunder flera gånger på en dag. Då fungerar inget av medierna.

För ett par månader sedan ringde jag till kundtjänst och de sa då åt mig att återställa min gateway. Jag gjorde som de sa, men var ju tvungen att lägga på eftersom jag ringt från den fasta telefonen  och när jag återställer så bryts all kontakt med yttervärlden. Provade några dagar men problemet kvarstod. Så då mailade jag dels information om vad jag gjort, vem jag pratade med och dels att jag bad dem ringa upp. Efter flera dagar fick jag ett mailsvar: Ring oss... det gjorde jag inte det lockar föga att sitta dryga timmen i telefonkö.

Men idag fick jag nog igen! Tv´n slutade fungera...efter att gateway:en hade stängt av sig igen. Det händer fortfarande flera gånger per dag. Föga irriterande? NÄ, massvis!! Så när det har gått fem timmar och fortfarande ingen tv ringer jag kundtjänst. Möts av rösten som säger att det är 44 minuters väntetid och att jag har plats 68 i kön. Klockan är 20:15 när jag ringer upp dem, och de stänger kl.21. Kl.20:54 kopplas mitt samtal fram till en person som heter Frida, jag hinner framföra mitt ärende om att tv´n inte fungerar och sen kopplar gatewayen ifrån....MORR

Lägger på och ringer upp igen och den här gången möts jag av en röst som säger: Vi kan inte ta emot ditt samtal just nu! Alltså har de för många samtal i kö för att hinna med mig innan kl.21. Det resulterar i att jag använder mig av deras mailtjänst och skickar ett synnerligen argt mail med mina åsikter och ber dem ringa upp mig i morgon på mobilen, eftersom den andra telefonen är rätt så opålitlig. Så imorgon ska jag äta taggtråd och huggorm till frukost för att vara beredd när/om de ringer upp och se till att kräva kompensation för dåligt levererad tjänst!

May the force be with me!

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!