lördag 30 juli 2011

Mello

Nu kommer en del av er att säga att det är pensionärsvarning på mig! Jag löser nämligen melodikrysset varje, nästan, lördag.

Det är ett sätt att få gnugga geniknölarna lite grand i början på helgen och även att slippa sätta fart på förmiddagen. Fast det är sälan så att jag sitter still och bara lyssnar på och löser melodikrysset. För det mesta händer det andra saker samtidigt i mitt hem. Det är väldigt vanligt att jag bakar samtidigt. Idag blir det ingen bakning, men däremot husstädning, tvätt och koka gröt till Robin.

Nu när webb-radion är igång går det att lösa krysset på andra tider än kl.10 lördagförmiddag. Det händer nu och då att jag tar rejäla sovmorgnar eller har andra saker för mig. Då är det bara att leta upp sidan på internet och sätta fart med att lösa. Senast onsdag är det som gäller om man vill vara med att försöka vinna priserna.

Mitt krysslösande började redan när jag fortfarande bodde hemma hos mamma och pappa. Tillsammans med morfar satt vi vid köksbordet och försökte klura ut svaren. Han kunde allt som var äldre än 1980-talet och jag kunde kanske 1980-talet...Då skickades aldrig lösningen in, det går så smidigt idag med internet. Så sedan 2005 är det inte många kryss som jag lämnat olösta eller oinskickade, men det har inte hjälpt upp min vinstchans. Antalet vinster ligger stadigt kvar på en nolla.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!