söndag 1 mars 2009

Nådde hundra

Igår nådde jag hundra blogginlägg. I ärlighetens namn trodde jag inte när jag började i november att jag skulle fastna för det här med bloggandet som jag har gjort. De känns nästan som om något saknas när jag inte orkar, får tid till eller uppslag är väck.

Det fantastiska vårvintervädret som igår befann sig på samma plats som jag var idag bortblåst. Istället har vinden nypit i kinden och ögonen tårats av densamma. Vinden till trots tog vi en promenad till Ica för att köpa ljudboken idag. Avfärden sammanföll med tätklungans sista mil i Vasaloppet, så den uppgörelsen missade vi. Promenaden tog närmare 1 timme inklusive affärsbesöket. Avståndet är ca 2 km. Lång tid för att gå totalt 4 km kan man tycka, men har man sällskap av Robin Skalman Sundberg som tycker att ordet skynda ska raderas ut ur vokabuläret så är det förklarligt.

Imorgon är det av mot Gräftåvallen för den numera traditionella skidresan på sportlovet för församlingen. I år var det på håret att ställa in hela arrangemanget eftersom antalet anmälda var för lågt. Men jag överla med mig själv, hyr en minibuss och drar i väg med de som bor i Fåker och dess närmaste omgivning. Totalt blir vi nio personer. Katarina, min kollega, hämtar bussen i stan i morgon vid 8-tiden. När hon kommit hit packar vi i resten av folket som ska med och åker. Hoppas på att vi får liknande väder som i lördags, för då blir de fräknar på näsan.

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Grattis till de 100...!

Hoppas ni haft en fin dag idag!
*kram*
BM

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!