tisdag 17 mars 2009

Tjejmilen

Har som sagt bestämt mig för att återigen ta mig an tjejmilen. Har varit med 1994 och 1995, min bästa tid var 1.12 på banan som är 10300 meter. Det var innan jag var gravid och födde mina två fantastiska barn. Undrar vilken tid jag kommer att gå i mål på detta år?

Är det rimligt att tro att jag har kapacitet att slå min bästa tid? Jag är 15 år äldre nu än sist och 8 kilo tyngre. Dessutom ärr loppet ganska precis ett år efter min ridolycka. Loppet har en egen hemsida www.tjejmilen.se där det från och med 2 april kommer att finnas träningsprogram och beroende på vilken sluttid du vill ha väljer du program därefter. Jag kommer inte att lägga ribban högre än att komma under 1,5 timmar på milen.

I dagsläget tränar jag 4-6 gånger per vecka, men det är mest styrka så tonvikten framöver, förutom två besök per vecka hos sjukgymnasten, kommer att ligga på konditionsbiten. Har börjat med promenader, ca 3 km, men har som delmål att i maj gå hem till mamma och pappa. Dit är det nästan 13 km och klarar jag av det utan att storkna borde Tjejmilen bli ok. Fast sen jag kommit fram till mams och paps får de allt lov att skjutsa hem mig, för inte går jag tillbaka hem samma dag heller. I sommar hoppas jag på många bra danser på sommardansbanorna härikring. Dans är den konditionsträning som jag gillar mest. Därför vädjar jag till er som inte kan/vill springa med mig i augusti att ta med mig på dans i sommar för träningens skull.

Appråpå dans, så signalerade Göte på Sandviken förra året att han eventuellt inte är arrangör den här sommaren, som i vilket fall blir hans sista. Han har hållit sig i branchen sedan 1960-talet och jag kan förstå att han har gjort sitt. Hade jag en massa miljoner kronor över skulle jag gärna köpt hela anläggningen, dansbana, café och camping, och drivit den vidare. Men behöver inte ens tänka på det eftersom miljonerna lyser med sin frånvaro. Har läst i något dansprogram, för vilket dansband minns jag inte, på nätet att de skulle till Sandviken och spela, så jag drar slutsatsen att Göte kör danser i år, den sista sommaren på Sandviken.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!