onsdag 25 mars 2009

Ordning och reda

Har införskaffat en hel del förvaringsboxar för att få mer ordning på alla småsaker som finns inne på det kombinerade kontoret och syrummet. Rummet är fyllt av massor av lull-lull, men inte av det slaget som ska kastas bort utan sånt som behövs.

Dels är det pennor av alla slag, småbarnskritor, vanliga kritor, vattenfärger, suddgummin och penslar. Dessutom mängder av olika papper till skrivaren, ritpapper på rulle och färgat papper. Hyllorna är fyllda av cd-rom-spel. Och då har jag bara beskrivit kontorsdelen av rummet. Dels är rummet fullt av saker som jag använder mig av när jag sitter och syr. Tygbitar, nålar, trådrullar, skärlinjal, rullkniv och mönster, bland annat. Men alla saker absolut nönvändiga.

Nu gäller det att få ner dem i lådor så de inte samlar allt för mycket damm, som de gör när de ligger öppet. Ska försöka att få till ett system med lådorna som är lättöverskådligt. Sen ska lådorna ställas på hyllorna som även de köptes i helgen. Hade nånstans i min enfald trott att jobbet redan skulle vara avklarat och att etiketterna skulle sitta på lådorna, men så är det inte.

I morgon ska jag försöka hinna att såga till spånskivan som ska användas till huvudgavel i mitt sovrum, som ska kläs i vadd och tyg. Blir tokbra när det är klart. Som ett nytt sovrum. Jag stjäl IKEAś slogan: Lite textil gör stor skillnad!

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!