lördag 28 februari 2009

Dags igen...melodifestival

Fjärde kvaltävlingen i årets melodifestival är på gång. Det verkar precis lika lovande som tidigare med Petra Mede. Inför dagens kval har jag absolut inga förhandstips. Har sällskap av Martina. Vi ska sia om utgången. Rasmus och Robin är hemma de också kanske ha de något inlägg i debatten.

Direkt till final:
Martina: Sarah Dawn Finer
Helene: Star Pilots



Andra chansen:
Martina: Agnes
Helene: Thorleifs


Ut bums:
Martina: Malena Ernman
Helene: Susanne Alfengren



Idag har min favoritårstid haft premiär, vårvintern. Flera grader kallt och solsken. Har tillbringat en timme på hästryggen i skogen hemma kring mamma och pappas hus. I dag provade vi en ny väg som innebar att hästarna fick ha ett lite högre tempo än tidigare. Kan tala om att lårmusklerna har jobbat lite hårdare men det är bara bra. Vid hemkomst var det dags för lite skottning. Lättade på bördan från växthustaket. Snötäcket där var närmare 50-60 cm högt och när det nu blir dagsmeja och snön blir lite tö så blir tyngden enorm. För att skona glasrutorna så rev jag ner snön därifrån. En hel del av snön hamnade på mig och innanför kragen. Min vanliga tur.

Imorgon är det Vasalopps dags. Förmodligen kommer jag att se bitvis av tävlingen. En annan sak på dagordningen i morgon är besök på Ica för att köpa Aftonbladet och del två i Stieg Larssons trilogi, Flickan som lekte med elden. Måste bara införskaffa denna ljudboksserie till det fantastiska 59:-/del.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!