lördag 14 mars 2009

Melodifestivalen Finalen

Kommer inte att se finalen i direktsändning men kan för den skull inte låta bli att spåna om utgången. Är bjuden på 30-års kalas som kommer att uppta min uppmärksamhet ikväll.

Startfältet saknar min absoluta favorit, nämligen Star Pilots. Törs nästan lova Måns Zelmerlöv som vinnare i dn här tävlingen. Högt upp i resultatlistan kommre även EMD, Heat och Alcazar. Någonstans i mitten hamnar Sarah Dawn Finer, Emilia, Molly Sandén och Agnes. Den nedre halvan kommer att bestå av Caroline af ugglas, Sofia och Malena Ernman.

Nu återstår det att se om jag kan spegla svenska folkets röstresultat eller om svenska folket är helt ute och cyklar vad det gäller kunskap om vad som slår i Eurovision song Contest.


Har varit ute och promenerat i vårvintern skavsåren till trots. De är väl inpackade i adekvata bandage och gjorde int så stort väsen av sig under promenaden, vilket bådar gott inför eventuell dans ikväll. Dags att hoppa in i duschen och göra mig i ordning för en partykväll i glada vänners lag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jahaja, läser i dagens tidningar på nätet att operatjosan åker till moskva o att grönstövelkvinnan blev tvåa...tror vi på mirakel!!!

Helene sa...

Ja, mirakel är det uttryck som beskriver det hel.Eller så är det jag som har konstig musiksmak.

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!