söndag 8 mars 2009

Ljudbok

Lyssnar på Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor" som ljuddbok. Fantastisk bok. Har läst hela trillogin för ett tag sedan men nu när de gick att köpa för 59:- med en av kvällstidningarna kunde jag inte motstå att inhandla dessa tre böcker.

Att njuta av en bok samtidigt som jag gör "nyttiga" saker är underbart. Idag har jag promenerat till sopåtervinningsstationen med sopor, hängt och vikit tvätt, quiltat på mitt sängöverkast, bakat kanelbullar, löst suduko och diskat. Hela tiden med boken som sällskap. Vädret idag har inte varit det optimala för promenader men tack vare boken så blev det riktigt härligt och kinderna var röda och jag såg frisk ut när jag kom in igen.

Använde ugnen till bullbakning för första gången idag. Jag är van att gräddningstiden för bullar är ca 15 minuter med min gamla ugn men med den nya stämmer det överens med recepten ca 6-7 minuter. Undra hur länge det finns bullar kvar i frysen med en son som letar upp alla godsaker som inhandlas eller bakas? Låter dem ligga i frysen i garaget och bär nyckeln med mig så dröjer det lite längre tid innan han har slukat alla.

I övrigt har det varit en lugn helg utan varesig dans eller ridtur. Nästa helg hoppas jag att det blir både och, även ett 30-års kalas ska hinnas med. Morgondagen bjuder på jobb och där framförallt lönesättande samtal...

1 kommentar:

Anonym sa...

Må du lämna det samtalet med fröjd i blicken!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!