torsdag 26 mars 2009

Sjuka barn

Mina barn är sällan sjuka. När andra är hemma för den ena åkomman efter den andra har mina barn klarat sig utan minsta symptom. Minns inte när de hade magsjuka senast, Rasmus har haft det två gånger och Robin en gång under hela sina liv. Förkyld var de under första tiden på förskolan men det hör liksom till med alla nya baciller från många barn.

Men i morse klagade Rasmus på att han hade ont i huvudet, jag tyckte att han var varm på pannan men han knatade iväg till bussen och skolan. Robin gick iväg tillsammans med två kamrater och allt verkade bara bra. Men jag hann knappt komma fram på jobbet innan de ringde från skolan och sa att Robin var dålig, så det var bara att avsluta det som precis var påbörjat och åka på skolan coch hämta honom. Sen la vi oss i varsin fotölj och soffa. Jag somnade medan Robin tittade på tv och spelade tv-spel.

Rasmus kom som vanligt hem från skolan vid halv fyra tiden med mer huvudvärk. Han kollade tempen i örat med termometern=38,1 grader. I med mat, vatten och alvedon, sen la han sig i soffan där Robin legat hela dagen.

Robin blir hemma imorgon för att fortsätta kurera sig, hur det blir med Rasmus vet jag inte förrän imorgon bitti. Känner han sig ok är det ingen mening att försöka få honom att stanna hemma från skolan. Är han hängig blir han hemma, men det avgör han själv i morgon.

Min egen förkylning dröjer sig kvar. Det mesta sitter nu i bihålorna och en del även långt ner i lungorna. Det senare hörs när jag hostar. På grund av förkylningen, nionde dagen idag, har jag inte kunnat träna på över en vecka. Kroppen orkar inte men huvudet har varit inställd på det så nu saknar jag rörelsen. Nu vill jag bli frisk så jag inte kommer på efterkälken med träningen, Karin har kommit igång med löpträningen inför Tjejmilen, så nu är det även dags för mig med den biten.

Försvinn förkylning!

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!