söndag 15 mars 2009

Fel igen

Tänk att jag hade så totalt fel vad det gäller melodifestivalen. Malena Ernman gick och vann. Hade mina tips slagit in så var hennes placering i botten av resultatlistan. I alla fall hade jag en oerhört trevlig kväll igår.

Kalas i goda vänners lag kombinerat med ett glatt humör är en oslagbar kombination. Maria var anledningen till firandet. Närvarande var ca 40 personer. Det bjöds på sallad, lax, rostbiff och potatisgratäng och allt var fantastiskt gott. Mat smakar dessutom mycket bättre i bra sällskap. Sen blev det kaffe och efterrätt, mums. Lite dans i olika former förekom under kvällen. Kan inte begripa hur det kommer sig att jag alltid blir kvar till sist. När klockan hade passerat ett var jag kvar tillsammans med några tappra själar. De tog en taxi hem, fast först lite efterfest, men då åkte jag hem till mitt hus. Väl hemma behöver jag som jag tidigare berättat en hel del tid att varva ner. En kopp thé och med Stieg Larsson i öronen går det fint, men tiden springer iväg. Så klockan var närmare halv fyra innan huvudet träffade kudden.

Idag har jag promenerat en sväng. Skavsåren är inte sämre men det på den vänstra hälen kliar så jag håller på att bli tokig. Har kommit fram till att jag nästan tycker det är sämre med skavsår än med att ha en fraktur på en ländkota.

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

När du är här hos oss och partar så åker du först...sist vid nyårsfesten så var vi ett gäng uppe till halv tre och spelade spel och du åkte halv nio...kan bero på att du hade boysen med dig kanske...
Ja, tänk att vi har en så jädrans dålig musiksmak du och jag...
Inte så tokigt gissat ändå, för Måns vann ju av jurygruppernas röster, men det är "svenskafolket" vs dig&mig som inte tycker likadant!

Helene sa...

Du har uppfattat det rätt. Är jag ansvarslös, dvs utan barn, stannar jag längst!

Kan inte annat än hålla med dig i slutsatsen om "dålig" musiksmak. Nåja får se om vi får vatten på vår kvarn i maj.

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!