tisdag 24 mars 2009

Lördagsplaner

Vädret idag har varit helt fantastiskt! Sol från en blå himmel. Termometern visade minus 12 grader i morse. Kan det bli bättre? Längtar till på lördag för då ska jag ta med mig mina barn till Bydalen och åka slalom.

Den viktigaste förberedelsen för utflykten är naturligtvis matsäcken. Barnen nöjer sig med smörgås och varm choklad, gärna en kanelbulle eller en godisbit. Själv är kaffe ett måste. Vill gärna ha smörgåsar med ost, skinka, tomat, gurka och dallassallad.

Första fikapausen kan få komma redan efter ett par åk i pisten. Viktigt att fylla på energinivåerna innan de blir farligt låga och sätter sig på humöret. Märker det ganska snabbt på barnen att de blir sura...och griniga barn kan någon annan få ha i skidbacken.

Hoppas att få med mig någon kompis till Rasmus som håller hans tempo. Robin och jag är mera glidare och har sällan bråttom nedför backen. Rasmus däremot är nog minst lika mycket i luften som på snön när han åker utför. Genom mobiltelefonerna är det enkelt att hålla kontakt och bestämma de livsviktiga fikapauserna.

Så nu håller vi tummarna för att vädret på lördag blir minst lika bra som idag, gärna ännu mindre vind. Längtar efter att få njuta av utevistelse och solsken en hel dag tillsammans med mina favoriter, Robin och Rasmus.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så trevligt det låter! Hoppas planerna slår in, o t.o.m. blir bättre än väntat!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!