fredag 20 mars 2009

IKEA

Har hyrt en niositsig minibuss och imorgon styr jag den mot Sundsvall, Birsta och IKEA. Gillar att åka dit några gånger per år och bara ha en shoppardag. Har fyllt alla platser i bussen så kostnaden per person blir ganska låg.

Min inköpslista för dagen är kort, men det innebär inte att jag kommer hem alldeles utan saker. Ska till exempel kolla om det är läge att köpa en ny sängstomme, egentligen är det inte något större fel på den som jag har idag, men... Vet att jag kommer att ha med mig lite hyllor för väggen hem, för att få ordning på de småsaker som ligger och dräller lite varstans i huset.

Det bästa med mina utflykter till Birsta är att jag unnar mig gott fika och god mat under hela dagen. Ser fram emot mmorgondagen. Dags att sova så jag orkar shoppa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Minibuss med alla nio platser besuttna...var lastar ni allt ni nio handlar för? :o)

Britt-Marie sa...

Bra fråga från Kapten Zonk...när jag åker till Ikea, så vill jag ha tom bil, så jag kan fälla ner och utnyttja alla millimeter...

Hoppas ni hittat det ni vill och lite till, kan tipsa om Ikeas gula snören och gräddfilschips, för att inte tala om blåbärssylten och krusbärsdito...

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!