måndag 2 mars 2009

Kort, kort

Skidåkningen i Gräftåvallen gick utmärkt idag. Sjukgymnasten som jag tränar hos sa att det är ok för mig att åka utför, utom i de svarta pisterna och dessutom måste jag låta bli att ramla. Klarade av båda kriterierna galant.

Vädret kunde ha varit bättre. På parkeringen blåste det för mycket, men vinden kom från syd vilket betyder, på plats i backen, att man har motvind i liften och medvind nerför pisten. Trots den hårda vinden frös ingen av oss nio som var iväg. Många andra gjorde nog det för vi var ganska ensamma i backen. Kanske var det 40 personer totalt.

Efter tre timmars effektiv skidåkning, fikatimme undantaget, packade vi in oss i minibussen igen. Efter 20 minuters färd sov 5 av nio. De två yngsta och de två äldsta, dit jag hör, var vakna. Tur var det att jag inte somnade då jag rattade oss hem.

Nu är jag skönt trött och ska stänga av datorn, släcka lyset och krypa ner under täcket och sova sött. God natt!!

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Idag var det istället en av de finaste dagarna till fjälls -- strålande sol, klarblått, ingen vind och några minus...
Synd att ni inte fick del av det!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!